2017/10/24 12:06:24

Marketing nima?

loading...

marketing-1Dehqonchasiga tushuntirish: Marketing nima?

  1. Siz bazmda bir ketvorgan qizning yoniga borib, “Men boyman, menga turmushga chiqing”- deysiz. Mana shu- “Direkt marketing” bo’ladi.
  2. Siz bir bazmga qatnashyapsiz. Shu yerda do’stlaringiz bir ketvorgan qizning yoniga borib, sizga ishora qilib, “Bu yigit boy, unga turmushga chiqing”- deyishadi. Bu-
  3. Qiz yoningizga kelib, “Siz boysiz, menga uylaning” deydi. Bu- brendni tanish, uni e’tirof etishdir.
  4. Siz qizning yoniga borib “Men boyman, menga turmushga chiqing”- deysiz, qiz esa indamay o’tib ketadi. Bu- mijoz fikri.
  5. Siz qizga “Men boyman, menga turmushga chiqing”- deysiz, u esa sizga erini tanishtiradi. Bu-talab va taklif orasidagi bo’shliq
  6. Siz “Men boyman, menga turmushga chiqing”- deyishingizdan oldin, xotiningiz keladi. Bu- yangi bozorga kirishga taqiq

 

Biznesda “kichik arzimas narsa”ning ahamiyati

Biznes boshladingizmi? Yoki mavjud biznesingiz kutilganidek natija bermayaptimi? Balkim sizda, yetarlicha klientlar (mijozlar) yo’qdir? Yoki bo’lmasa,  siz o’z mijozlar bazangizni kengaytirishni istayotgandirsiz? Albatta buni barcha biznesmen xoxlaydi, lekin qanday degan savol hammani qiynaydi.

Buning uchun unchalik ham aqlli bo’lish kerak emas. Atrofga nazar tashlang. O’z sohasida (sizning faoliyatingizga o’xshashi shart emas) muvaffaqqiyat qozonayotgan tadbirkorlarga qarang va ular qanday ishlayotganlaridan o’rganing.

Biznes rivojiga xizmat qiluvchi juda ko’p omillar mavjud. Ulardan “omadlilar” juda ko’p foydalanishadi.  Lekin bugun biz siz bilan, kam xarajat, kichik ammo biznesingiz uchun muhim ahamiyatli bo’lgan, bizga “visit karta” yoki “vizitka” nomlari bilan tanish bo’lgan tashrif qog’ozlari haqida gaplashamiz. Keling, quyida ularning ahamiyati haqidagi uch asosiy sabablarni ko’rib chiqaylik.

  1. Tashrif qog’ozi bu- sizning brendingiz haqida birinchi taassurot!

Sizning istiqboldagi mijozingiz yoki hamkoringiz bo’lishi mumkin bo’lgan shaxsning, yoningizdan katta taasurotlar bilan o’tib ketishini xoxlamaysizmi?! Esda qolarli tashrif qog’ozi, elektron manzil yoki telefon nomeringizni qoldirishdan ko’ra muhim ahamiyatga ega. Bu sizning biznesingizga bo’lgan ishonch, professionallik ramzidir.

  1. Tashrif qog’ozi- direkt marketingning eng samarali yo’li!

Email marketing, SEO va boshqa pulli mediya xizmatlar istiqboldagi mijozlar va hamkorlarni topishda qo’l keladi. Ammo, ularning birortasi yuzma-yuz, qo’l siqib tashrif qog’ozini almashtirishdek samarali emas. Istiqboldagi mijozlarni nafaqat biznes uchrashuvlarda, ko’rgazmalarda, aeroport kutish zallarida, balki istalgan yerda uchratish mumkin. Shunday ekan, ushbu imkoniyatlarni qo’ldan boy bermaslik uchun, har doim o’zingiz bilan cho’ntagingizda, hamyoningizda va sumkangizda tashrif qog’ozlarini olib yuring.

  1. Tashrif qog’ozlari sizni tayyorligingizdan darak beradi.

Sizda kimdir salfetkaga aloqa ma’lumotlarini yozib bergan yoki telefonda saqlayotgan paytda zaryad qolmagan holatlar  bo’lmaganmi? Tasavvur qiling, siz ikki shaxs bilan uchrashdingiz. Biri o’z ma’lumotlarini yozib berish uchun ruchka qidiryapti, ikkichisi esa cho’ntagidan tashrif qog’ozini olib sizga tutyapti. Siz kim bilan hamkorlik qilgan bo’lardingiz?  Amaliyotda ko’pgina biznes suhbatlar, “Visitkangizni bering?”- deb tugaydi. Shunday ekan, doimo o’zingizning tayyorgarligingizni ko’rsatish, sizning professional ekanligingizning muhim belgisidir.

Ushbu sabablar ro’yxatini yana davom ettirish mumkin, ammo yuqoridagilardan bir narsa aniqki, ko’pchilik tadbirkorlar e’tiborsiz qoldirayotgan bu kichik qog’ozchalar, biznesni rovojlantirishda muhim ahamiyat kasb etar ekan. Shunday ekan, ularning sizda mavjudligi haqida o’ylab ko’ring.

Tashrif qog’ozlarining ahamiyati

Barcha tadbirkorlar o’z bizneslari rivojlanishini, ko’proq mijozlarga ega bo’lishni va shu orqali daromadlarini ko’paytirishni xoxlashadi. Ammo bugungi kunda birgina yaxshi mahsulot va xizmat ko’rsatishning o’zi yetarli emasligini ko’pchilik tadbirkorlarimiz tushunib qolishgan. Ko’pgina nufuzli kompaniyalar o’z bizneslarini tanitishda va xizmatlarini targ’ibot qilishga katta e’tibor qaratishadi. Ular marketingning turli elementlaridan keng foydalanishadi. Ana shunday muhim elementlardan biri, ko’pchilik e’tiborsiz qaraydigan tashrif qog’ozlari (vizitkalar) dir. Keling, quyida ularning ahamiyati haqidagi uch asosiy sabablarni ko’rib chiqaylik.

  1. Tashrif qog’ozi bu- sizning brendingiz haqida birinchi taassurot!

Sizning istiqboldagi mijozingiz yoki hamkoringiz bo’lishi mumkin bo’lgan shaxsning, yoningizdan katta taasurotlar bilan o’tib ketishini xoxlamaysizmi?! Esda qolarli tashrif qog’ozi, elektron manzil yoki telefon nomeringizni qoldirishdan ko’ra muhim ahamiyatga ega. Bu sizning biznesingizga bo’lgan ishonch, professionallik ramzidir.

  1. Tashrif qog’ozi- direkt marketingning eng samarali yo’li!

Email marketing, SEO va boshqa pulli mediya xizmatlar istiqboldagi mijozlar va hamkorlarni topishda qo’l keladi. Ammo, ularning birortasi yuzma-yuz, qo’l siqib tashrif qog’ozini almashtirishdek samarali emas. Istiqboldagi mijozlarni nafaqat biznes uchrashuvlarda, ko’rgazmalarda, aeroport kutish zallarida, balki istalgan yerda uchratish mumkin. Shunday ekan, ushbu imkoniyatlarni qo’ldan boy bermaslik uchun, har doim o’zingiz bilan cho’ntagingizda, hamyoningizda va sumkangizda tashrif qog’ozlarini olib yuring.

  1. Tashrif qog’ozlari sizni tayyorligingizdan darak beradi.

Sizda kimdir salfetkaga aloqa ma’lumotlarini yozib bergan yoki telefonda saqlayotgan paytda zaryad qolmagan holatlar  bo’lmaganmi? Tasavvur qiling, siz ikki shaxs bilan uchrashdingiz. Biri o’z ma’lumotlarini yozib berish uchun ruchka qidiryapti, ikkichisi esa cho’ntagidan tashrif qog’ozini olib sizga tutyapti. Siz kim bilan hamkorlik qilgan bo’lardingiz?  Amaliyotda ko’pgina biznes suhbatlar, “Visitkangizni bering?”- deb tugaydi. Shunday ekan, doimo o’zingizning tayyorgarligingizni ko’rsatish, sizning professional ekanligingizning muhim belgisidir.

Ushbu sabablar ro’yxatini yana davom ettirish mumkin, ammo yuqoridagilardan bir narsa aniqki, ko’pchilik tadbirkorlar e’tiborsiz qoldirayotgan bu kichik qog’ozchalar, biznesni rovojlantirishda muhim ahamiyat kasb etar ekan. Shunday ekan, ularning sizda mavjudligi haqida o’ylab ko’ring.

Ingliz tilidan Baxronov Akmal tarjimasi

MAQOLANI MASHHUR QILISHGA HISSANGIZNI QO'SHING

G'olib Avezov

Navoiy viloyati bizning vatanimiz, bu yerda tug'ildik, o'sdik va bilim oldik. Vatanimiz bizga juda ko'p narsalar berdi. Endi esa biz vatanimizga beraylik. Uni rivojlanishi uchun har birimiz o'z hissamizni qo'shaylik.

Buni ham o'qing

vseuspevat_svx

Ishdagi shoshqaloqlikni qanday kamaytirish mumkin?

Butun e’tiborini, kuchini vaqt yetishmasligiga qaratish va doimiy ravishdagi shoshma-shosharlik surunkali xavotirlik holatini keltirib chiqaradi. ...

Fikr bildirish

Sizning email manzilingiz oshkor qilinmaydi. Majburiy bo'limlar * bilan belgilangan

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>